عبدالله از خانه تکانی جاسوسان از دولت وحدت ملی خبر داد

رییس اجرایی حکومت می‌گوید: نهادهای دولتی باید از جاسوسان بی‌گانه پاکسازی شوند. آقای عبدالله در نشست امروز شورای وزیران همچنین، طالبان و رهبر پیشین این گروه را جنایتکار خوانده و گفته که پاکستان همواره از این جنایت‌کاران حمایت کرده است.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “آقای عبدالله در نشست امروز شورای وزیران، پاکستان را تمویل کننده اصلی طالبان و مخالفین حکومت افغانستان خواند و گفت: اسلام آباد همواره از طالبان حمایت کرده است. او گفت: با آن که مراسم‌های یاد بود رهبر پیشین طالبان و نیز مسئله جانشینی او در پاکستان درحال پیگیری است، اما اسلام آباد هیچ واکنشی به آن نشان نمی‌دهد. آقای عبدالله در نشست امروز طالبان و رهبر پیشین این گروه ملا محمد عمر را جنایت‌کار خواند و تاکید کرد که پاکستان از این جنایت‌کاران همواره حمایت کرده است. او اسلام آباد را به کارشکنی در روند صلح متهم کرده و گفته، حکومت وحدت ملی در ده ماه گذشته از تمامی تلاش‌ها برای همکاری در روند صلح بهره گرفته، اما پاکستان کوچکترین همکاری در این زمینه نداشته است. عبدالله عبدالله افزود، دیگر سیاست تضرع و زاری کارساز نیست و حکومت وحدت ملی باید استراتیژی خود در گفتگوهای صلح را مورد بازبینی قرار دهد. او درعین حال گفت: حکومت بازهم به هرصدای صلح‌خواهی که بلند شود پاسخ مثبت می‌دهد.

رییس اجرایی حکومت همچنین از وجود جاسوس‌های بی‌گانه در نهادهای دولتی سخن گفت و افزود که این جاسوس‌ها باید پاکسازی شوند. او اما در این مورد جزئیات بیشتر ارائه نکرد.

رییس اجرایی یکبار دیگر از عملکرد نیروهای امنیتی ستایش کرد و افزود، حکومت تاکنون در قبال این نیروها کوتاهی کرده و تنها به احساس غم‌شریکی بسنده کرده است. او گفت: پس از این سیاست حکومت وحدت ملی در قبال این نیروها نیز تغییر خواهد کرد و به شکل جدی آنان را مورد حمایت قرار خواهد داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *